Veelgestelde vragen

Account

Hoe maak ik een account aan?
Klik op ‘Inloggen’  rechtsboven bij de site. Er verschijnt een pop up venster. Vul je emailadres in onder ‘Registreren’. Vervolgens krijg je een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ben ik verplicht om een account aan te maken?
Een account aanmaken is niet verplicht.

Wat zijn de voordelen van een account aanmaken bij Ditha Bonita?
Als je een account aanmaakt, hoef je niet steeds bij elke bestelling je gegevens in te vullen. Scheelt je toch tijd en moeite. Daarnaast profiteer je van onze Vaste Klanten Korting die kan oplopen tot 20% korting op elke bestelling. Hier hoef je niets voor te doen of bij te houden. Lees er hier meer over.

Hoe wijzig ik mijn inloggegevens?
Vanaf je account dashboard kun je je recente bestellingen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je wachtwoord en account details bewerken.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmethoden biedt Ditha Bonita?
In de webshop van Ditha Bonita kun je snel en veilig betalen met iDEAL, Bancontact, Creditcard, PayPal, Bankoverschrijving, KBC, Sofort.

Kun je ook achteraf betalen?
Je kunt je bestelling achteraf betalen via Klarna. Dit is wel gebonden aan door Klarna bepaalde voorwaarden. Je gaat een contract aan met Klarna. Je betaalt ook aan Klarna. Wij hebben geen invloed op de gang van zaken bij deze service. Zie ook het blog over achteraf betalen.

Waarom zie ik de mogelijkheid betalen met Klarna niet in het overzicht?
Vanaf een bedrag van 75 euro zie je de mogelijkheid van betalen met Klarna in het overzicht. We hebben hiervoor gekozen omdat Klarna weliswaar gratis is voor de gebruiker/klant maar erg duur ons als webshop. Als we kleine bedragen toestaan, wordt het onevenredig duur voor ons en dat is beslist niet duurzaam.

Afhandelen bestellingen

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
PostNL biedt een bestelling éénmaal aan. Daarna wordt deze afgeleverd bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Dit kun je volgen via track & trace. Let op: PostNL doet geen niet-thuis-briefje meer in de bus. Haal je de bestelling niet binnen een week op van het afhaalpunt, dan wordt deze weer teruggestuurd naar ons.

Hoe snel levert Ditha Bonita?
Ditha Bonita verzendt haar producten, indien voorradig, binnen een tot maximaal drie werkdagen na ontvangst van je betaling. Bij elk product staat vermeld of het desbetreffende artikel op voorraad is. Let op: zaterdag en zondag gelden niet als werkdagen. Orders in het weekend worden pas maandag behandeld!

Worden er ook artikelen naar het buitenland verzonden en hoe zit het dan met de voorwaarden?
Ditha Bonita verzendt ook naar het buitenland. Wij rekenen de standaard PostNL tarieven voor Europese bestemmingen.

Ik wil mijn bestelling graag op een ander adres laten bezorgen, kan dat?
Je kunt bij je bestelling een ander afleveradres opgeven. Je kunt ons ook een e-mail sturen of een bericht achterlaten in het vak ‘opmerkingen’ waarin je verzoekt om het pakketje op een ander adres (bijvoorbeeld een PostNL afhaalpunt) af te laten leveren.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt in een verpakking van papier/karton of een gerecyclede zak verzonden via PostNL.

Ophalen
Het is ook mogelijk je bestelling persoonlijk op te halen in de conceptstore van Ditha Bonita. Adres: De Binderij 60B, 1321 EK Almere. Vanzelfsprekend hoef je de verzendkosten dan niet te betalen. Dit kun je aangeven in je bestelling. Ditha Bonita is maandag, dinsdag, woensdag en zaterdag geopend op afspraak. Op donderdag en vrijdag kun je vrij inlopen zonder afspraak van 12 – 17uur.
Stuur een mail of app naar nul zes vijf vier drie, 75165

Kosten voor verzending

Wat zijn de bezorgkosten?
Voor alle bestellingen, betaal je binnen NL een standaard verzendbijdrage van €5,50. Voor België en Duitsland is dit €9,-. Mail of bel ons voor eventuele verzendkosten in de rest van Europa. Het wordt ook zichtbaar bij de bestelling (vóór betaling). Ditha Bonita heeft de verzending uitbesteed aan PostNL. Binnen Almere worden alle bestellingen gratis en persoonlijk bezorgd. Vanaf €75,- betalen wij je verzendkosten. Voor België en Duitsland betalen wij je verzendkosten vanaf €125,-.

Hoe worden de bezorgkosten berekend?
Voor het verzendklaar maken, controleren en verzenden van je bestelling, betaal je voornoemde tarieven. Mocht je bestelling in meerdere delen geleverd worden, dan betaalt Ditha Bonita de extra verzendkosten. Je hoeft dus niet te betalen voor naleveringen. Bij voorkeur kiezen we echter voor de meest duurzame oplossing en verzenden we alles in één keer. De bijdrage bezorgkosten is altijd het zelfde. De werkelijke kosten voor een pakket tot 10 kilo bedragen €7,95. Ditha Bonita neemt standaard een deel van de werkelijke kosten op zich. We brengen ook niets in rekening voor handling en verpakking.

Retourbeleid

Kan ik een artikel retourneren?
Artikelen kunnen binnen 14 dagen na verzending van je bestelling geretourneerd worden. Als je de bestelling retour stuurt, zullen wij je betaling, inclusief eventueel betaalde verzendkosten van de heenreis, terugstorten. Let op: je krijgt de verzendkosten van de heenreis alleen terug, als de bestelling in zijn geheel is geretourneerd. Ten overvloede, je krijgt geen verzendkosten van de heenreis teruggestort, als je die niet hebt betaald en de kosten van de heenzending dus voor ons waren. De verzendkosten van de retour worden niet door ons vergoed. We stellen het op prijs als je het retourformulier, ingevuld, meestuurt.

Waarom moet ik een retour aanmelden?
Vanaf het moment van aanmelden, heb je nog 14 dagen de tijd om iets retour te sturen. Daarnaast kunnen we het bedrag van de retour alvast reserveren. Als het om een groot bedrag gaat, wel zo prettig. Als we weten dat er iets aan gaat komen (bij voorkeur ontvangen we een track & trace) kunnen we de vervoerder in de gaten houden en aan de bel trekken als het te lang duurt.

Zijn retouren aan voorwaarden gebonden?
De producten moeten in de originele, onbeschadigde binnenverpakking (indien aanwezig) en met aangehecht prijskaartje teruggestuurd worden. Als het prijskaartje niet aan het artikel vastzit, kunnen we het helaas niet in behandeling nemen. We zijn maar een kleine winkel/webshop en retouren gaan weer terug in de verkoop. Het is belangrijk dat ze verkoopbaar zijn.

Wat gebeurt er als een artikel niet meer verkoopbaar is?
Blijkt een artikel niet meer verkoopbaar vanwege een beschadiging, duidelijke gebruikssporen of vlekken dan kunnen we deze helaas niet in behandeling nemen. Er wordt in dat geval geen nieuw artikel opgestuurd of geld teruggegeven. Wil je het beschadigde of door jou gebruikte artikel terug? Dit kan tegen vergoeding van verzendkosten.

Wat gebeurt ingeval een retour zoekraakt voor aankomst?
Wij zijn niet aansprakelijk voor retouren die zoek zijn geraakt in de post als wij de ontvanger zijn.

Kan ik mijn retour onder rembours sturen?
Pakketten die onder rembours naar ons verzonden worden, kunnen we niet accepteren.

Wat is het retouradres?
Meld het artikel voor retour aan binnen veertien dagen na ontvangst van de bestelling. Dat kan via administratie@dithabonita.nl
Je kunt het product in de originele, onbeschadigde binnenverpakking (indien aanwezig!) en een buitenverpakking naar keuze (of die van Ditha Bonita) retour sturen naar:
Ditha Bonita
Retouren
De Binderij 60B
1321 EK Almere

Bij elke bestelling sturen we een retourformulier mee. We stellen het op prijs als je dit invult. Kwijtgeraakt? Download ons retourformulier:

Wanneer krijg ik mijn geld terug bij retourneren?
Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retour wordt je geld teruggestort op je rekening. In de praktijk streven we naar eerder. Retouren worden eens per week verwerkt.

Moet ik de retourkosten zelf betalen?
De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. We zijn maar een kleine webshop en we betalen in 90% van de gevallen de kosten van de heenzending (boven 75 euro zit je al snel). Portokosten zijn onze hoogste kostenpost.

Kan ik een artikel ruilen?
Indien je wilt ruilen voor een andere maat/model of product, dan retourneer je het item dat je niet meer wilt hebben. Bij het aanmelden van de retour geef je aan wat voor maat/item je zou willen hebben dan kunnen we daar alvast rekening mee houden. Wil je zeker weten dat wat je wilt hebben op voorraad is/blijft (soms gaat het snel) dan is het beter dit direct te bestellen. Natuurlijk storten we het bedrag van de retour (na ontvangst en goedkeuring) direct op je rekening terug.

Kosten voor retour

Wat is een retourlink en hoe kan ik die krijgen?
Bij het aanmelden van de retour kun je aangeven dat je via ons wilt verzenden. We sturen je dan een retourlink voor een label dat je kunt uitprinten en op het pakje plakken. Indien je zelf geen printer hebt, kun je dit aangeven, dan sturen we je een printerloze retourlink toe. Het bedrag van de retour betaal je rechtstreeks aan MyParcel.

Waarom zijn de kosten van retourneren via Ditha Bonita hoger dan de kosten die berekend worden bij verzending op de heenweg?
De verzendkosten van de heenweg, zijn niet de werkelijke kosten. Ditha Bonita neemt standaard een deel van de verzendkosten bij verzending voor eigen rekening. Bij een retourzending, doen we dit begrijpelijkerwijs niet. De kosten van de retourzending betaal je rechtstreeks aan MyParcel/PostNL

Ben ik verplicht om te retourneren via Ditha Bonita?
Je bent niet verplicht om via een retourlink van Ditha Bonita te versturen. Je bent vrij om je eigen vervoerder te kiezen. De verzendkosten van een pakje dat je via ons verstuurt, zijn meestal lager. De huidige kosten voor een pakje (tot 10 kilo) zijn 7,95 als je dit via het postkantoor verstuurt. Via ons betaal je 6,50. Deze kosten betaal je rechtstreeks aan onze vervoerder MyParcel/PostNL Je kunt uiteraard ook kiezen voor een andere vervoerder.

Algemene vragen over Ditha Bonita

Wat betekent duurzaam?
Duurzame kleding, ook wel slow fashion genoemd, staat voor kleding die lang meegaat en beperkte impact heeft op het milieu. De kleding is gemaakt door arbeiders die werken onder goede omstandigheden met een leefbaar loon. De artikelen zijn ook vervaardigd van duurzame, natuurlijke  en/of gerecyclede materialen.

Wat betekent vegan of veganistisch?
Onze producten en kleding zijn vegan. Dat betekent dat we geen artikelen voeren waar dierlijke materialen in zijn verwerkt. Natuurlijk zijn onze beauty producten ook niet op dieren getest.

Waarom is duurzaam zo duur?
Het is een misvatting dat duurzaam duur is. Kijk je naar de cost per wear,  oftewel: de prijs die je betaalt per keer dat je het kledingstuk draagt dan zijn de kosten relatief laag. Dit komt omdat een duurzaam kledingstuk langer meegaat en je het veel vaker kunt dragen. Daar komt nog bij dat de prijs van duurzame kleding veel meer in verhouding ligt met de werkelijke kosten. Een product waarvoor je een lage prijs betaalt, is niet goedkoop. Het betekent gewoon dat iemand anders de prijs betaalt. En dat is meestal de arbeider die voor bijna niets moet werken om die lage prijzen te kunnen aanbieden.

Voor welke leeftijdscategorie is Ditha Bonita?
Wij pinnen onszelf niet vast op een bepaalde leeftijd. Onze kleurrijke, duurzame collectie is voor iedereen die zich tot onze filosofie en stijl aangesproken voelt. Het is dus meer een kwestie van (persoonlijke) smaak. Onze jongste enthousiaste klant is 15, onze oudste minstens zo blije klant is 93.